Weer een nieuwe Launching Partner voor de Tino’s – The Tiny Experience series! Ditmaal gaat het om een samenwerking met de Hanzesteden. Samen met negen Nederlandse Hanzesteden (verenigd in Samenwerkingsverband Hanzesteden) slaan we de handen ineen om een mooie parelketting aan Tino’s te realiseren in het oosten van het land. Bezoekers leren op een leuke en toegankelijke manier over de handelsgeschiedenis van Nederland, terwijl ze zich daadwerkelijk bevinden in een Hanzestad. Alle Tino’s zijn verbonden door het Hanze DNA thema, maar geen enkele Tino beleving is hetzelfde. Ook hier geldt uiteraard het principe van ‘collect-them-all’; alle steden verzamelen!
NBTC noemt in hun artikel over ‘samenwerken aan een dynamische binnenstad’, Tino’s als een oplossing tegen leegstand en ondersteunen Tino’s daarom ook.
“Veel Nederlandse binnensteden staan de komende jaren voor de grote uitdaging om aantrekkelijk, levendig en veelzijdig te blijven. En de impact van Corona draagt bij aan de versnelling van deze opgave wat aanpakken juist nu zo belangrijk maakt. Een dynamische binnenstad is van groot belang voor inwoners en trekt ook bezoekers die weer een waardevolle bijdrage leveren aan de levendigheid, lokale economie en werkgelegenheid. NBTC ondersteunt de Tino’s omdat zij leegstand omzetten in beleving van de verhalen van de plek.” Thijs de Groot, Programma Manager aanbodontwikkeling NBTC.
Wilt u ook een Tino’s serie in uw stad of provincie? Neem contact op via het contactformulier en ontdek wat Tino’s voor uw ontwikkelgebied kan betekenen.
Tino’s – The Tiny Experience Series is een initiatief van Kranendonk Experience Company (KexCom).
Foto: MarketingOost