alles over tino’s

Tino’s – the national brand for local stories – zijn leuke en leerzame belevingen over de stad en omgeving voor jong en oud.

De tiny experiences zijn stuk voor stuk uniek, laagdrempelig en (binnenkort) te vinden in diverse steden.

Vliegen over de stad in een virtuele luchtballon, een doldwaze rit in een lift, of een rustgevende show die zich boven je hoofd ontvouwt.

In de Tino’s proef je op verschillende manieren het lokale DNA, de lokale verhalen en stap je als bezoeker naar buiten met inspiratie op zak in de Tino’s App met wat er allemaal te doen is in dorp, stad of omgeving.

De allereerste Tino staat in Baarn en binnenkort is er ook een Tino in Breda en komen er meer Tino’s verspreid over Nederland. In de provincie Fryslân gaan we aan de slag met het thema Elfstedentocht en het Hanze thema laten we in een aantal Hanzesteden terug komen.

Kom binnen in de voorruimte, loop rond en beleef van alles over het dorp, de stad en omgeving. Test je kennis met de quiz, pak een boek uit de boekenkast en laat je inspireren door “what to do next”.

op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen?

tino’s tiny geschiedenis

tiny weetjes

Er zijn in totaal 12 Tino beleefformats

De eerste Tino van een stad of serie zal altijd gaan over de 10 highlights van de stad of serie

Tino’s Impact Partner is NBTC

Launching Partners voor de eerste Tino’s series zijn:

  • Breda
  • Fryslân
  • Hanzesteden
  • Baarn
Tino's kaart
Tino's formats

het tino’s effect

Tino's positieve impact
  • Langer verblijf
  • Versterking lokale economie
  • Verbetert het vestigingsklimaat
  • Vrijwilligerswerk en arbeidsplaatsen
  • Verbinding en samenwerking met lokale ondernemers
  • Verlicht druk op hotspots
  • Versterking regio
  • Dynamische en efficiënte spreiding
  • Gevarieerd aanbod activiteiten met Tino’s App
  • Verbindende factor
  • Bevordering duurzaam toerisme
  • Perspectief, gevoel en trots bij DNA stad/regio
  • Verbinding met lokale kunst, cultuur, erfgoed en educatie
  • Verbinding met eigen omgeving, bedrijven en buurtbewoners
  • Versterking sociale cohesie
  • Behoud voorzieningen
  • Voorkomt leegstand en vergroot vitaliteit
  • Duurzame ontwikkeling winkelgebieden
  • Divers en gezelliger winkelgebied
  • Duurzame voetstappen creëren