De Gooi- en Eemlander sprak met vader Bert en dochter Emma Kranendonk over Tino’s. Het innovatieve concept, waar familiebedrijf Kexcom initiatiefnemer van is, moet ervoor zorgen dat bezoekers zich verspreiden over het land. Ook gaan ze leegstand in winkelgebieden tegen en behouden ze de levendigheid ervan. De eerste serie Tino’s zal gerealiseerd worden in Breda, de negen Hanzesteden, de Friese Elfsteden en Baarn.

De reacties die Tino’s krijgt, is nu al lovend, aldus Baarnaar Bert. ‘Gezien de interesse vanuit Brussel is de ambitie om het ook Europees uit te rollen.’ ‘Vorstelijk’ wordt het thema voor de vier Tino’s in Baarn. Één van de kleine belevingen, de ballonvaart, neemt je mee op een vlucht over de stad en regio.

Binnen Kranendonk Company vormen Bert en Emma regelmatig een tweespan. Ze zijn goed op elkaar ingespeeld en hebben aan een half woord genoeg. Emma kreeg van jongs af aan het creatieve proces al mee en fungeerde aan de keukentafel regelmatig als sparringpartner voor haar vader. Van stoppen wil Bert nog lang niks weten. ‘Creatief bezig zijn kun je heel lang,’ zegt hij.

Het volledige artikel is te lezen in de Gooi- en Eemlander.

Foto © Foto Studio Kastermans/Danielle van Coevorden